1. Putkiremontti myöhästyy aina
Tyypillinen tilanne: Urakan aikataulut rakennetaan urakoitsijan resurssi- ja työtilanteen mukaan. Urakoitsijat suosivat pitkiä aikatauluja, jotta voivat tehdä useita projekteja yhtäaikaisesti ja projektien eteneminen aikataulussaan on tuuripeliä.
Ratkaisumme: Nimeämme kohteille omat tiiminsä, jotka sitoutuvat projektin tiukkaankin aikatauluun ja vievät sen läpi vaikka harmaan kiven. Lisäksi tarjoamme aina ilomielin sakkopykälän sopimukseen osoituksena siitä, että lupauksiimme voi luottaa.
2. En pysty vaikuttamaan kylpyhuoneen suunnitteluun
Tyypillinen tilanne: Urakoitsijoille on edullisempaa tehdä kaikki kylpyhuoneet samalla kaavalla, koska ihmisten toiveiden kuunteleminen vain hidastaa projektia ja lisää kustannuksia. Lopputulos on silloin kaikilla samanlainen eikä yksilöllisyys toteudu.
Ratkaisumme: Meillä projekteihin sisältyy aina oma kylpyhuonesuunnittelija, joka auttaa ratkomaan yksilölliset käyttötarpeet ja tuomaan näyttävyyttä pieniinkin tiloihin.
3. En pysty asumaan kotona putkiremontin aikana, kun talo tyhjennetään
Tyypillinen tilanne: Urakoitsijoille on helpompaa, kun talo saadaan tyhjennettyä ja työmaa raivattua siten, että siellä voi mennä ja kulkea miten sattuu. Kaikkien työskentelytavat eivät myöskään kestä katselemista, eli tyhjentäminen on usein se helpompi tie – urakoitsijalle.
Ratkaisumme: Me suunnittelemme aina putkiremontin siten, että työskentely onnistuu rinnakkain asukkaiden kanssa ja mukava asuminen on mahdollista myös putkiremontin aikana. Lisäksi katsomme aina jälkiemme perään, koska teemme töitä asukkaan asumismukavuuden ehdoilla.
4. Joka paikka on lian ja pölyn peitossa
Tyypillinen tilanne: Putkiremontissa kaikki peittyy pölyyn, sillä suojaseinien ja pölysuojien käyttäminen päivittäisine siivouksineen syö urakoitsijan katetta.
Ratkaisumme: Meillä pakettiin sisältyy asumismukavuutta parantavat suojaukset ja suojaseinät, joiden avulla asunnoissa voi asua huoletta kylpyhuoneen käyttöä lukuunottamatta.
5. Urakoitsija ei halua viestiä vaan jättää asukkaat oman onnensa nojaan
Tyypillinen tilanne: Viestintä kuitataan lisäkuluna ja tietoa annetaan vain se minimi, joka on tarpeen. Viestintä sälytetään isännöitsijälle ja toivotaan, että päästäisiin mahdollisimman vähällä. Sillä maksaahan fiksusti hoidettu viestintä niin aikaa kuin rahaakin urakoitsijalle.
Ratkaisumme: Viestintä kuuluu meillä oleellisena osana putkiremonttipalveluun, sillä oikea-aikainen tieto oikeassa paikassa lisää asumismukavuutta ja helpottaa varautumista. Kun aikataulut pitävät ja viestintä rullaa, putkiremontti on ohi ennen kuin huomaatkaan.
6. Putkiremontin aikana ei saa teettää omia remontteja
Tyypillinen tilanne: Lisätyöt vaativat urakoitsijalta lisätyövoimaa ja niiden johtaminen on kallista. Koska putkiremontti halutaan tehdä mahdollisimman halvalla, tyypillisesti kaikki lisätyöt kielletään ja pahimmillaan taloyhtiössä on vuoden remontointikielto päällä.
Ratkaisumme: Meistä putkiremontti tarjoaa asukkaille oivan tilaisuuden teettää remontteja pääurakoitsijan avulla ja parantaa asunnon asumismukavuutta uusimalla samalla keittiötä tai laittamalla muita remonttikohteita kuntoon asunnossa. Meillä on selkeät lisätyöhinnat kaikelle, eli kanssamme on helppo asioida.
7. Työmaat ovat täynnä ulkomaalaisia tekijöitä, joihin ei voi luottaa
Tyypillinen tilanne: Urakoitsijat yhdistelevät työvoimaa sieltä täältä saadakseen pidettyä projektia edes jotenkuten aikataulussa. Vaihtuvat aliurakoitsijat tuovat haastetta laadun kontrollointiin ja jos kommunikaatio ei onnistu työmaalla, ei se lupaa hyvää aikataulullekaan.
Ratkaisumme: Putkiremontteihin käyttämämme tiimit ovat vuosien varrella hitsautuneet yhteen ja niin kotimaiset kuin ulkomaiset alihankkijamme ovat ansainneet kannuksensa kerta toisensa jälkeen vaativissa aikatauluissa luottamuksemme arvoisesti.
8. Putkiremontin aikana taloyhtiöstä katkaistaan viemärit, vedet ja sähköt
Tyypillinen tilanne: Urakoitsijalle on helpompaa sulkea viemärit, vedet ja sähköt koko työn ajaksi, sillä näin he saavat helpommin asunnot tyhjennettyä ja raivattua itselleen vapaan temmellyskentän putkiremontin ajaksi.
Ratkaisumme: Meille tärkeintä on asukkaiden asumismukavuus ja järjestämme niin veden kuin viemärinkin toimintaan kaikkiin muihin asuntoihin paitsi niihin, joiden kanssa työskentelemme parhaillaan. Koska rappukohtaiset aikataulumme pitävät, remonttikatkoskin jää lyhyeksi.
9. Putkiremontista syntyy kamala mekkala
Tyypillinen tilanne: Meteliä syntyy aamuseitsemästä iltaviiteen silloin kun työtä tehdään, mutta varautuminen siihen on vaikeaa, koska työntekijät kiertävät työmaalta toiselle eikä asukkailla ole aikataulusta selkeää kuvaa.
Ratkaisumme: Meteliä syntyy joka tapauksessa, mutta koska tiedämme tarkkaan, milloin työskentelemme missäkin, pystymme viestimään, koska meteliä syntyy ja minkälainen vaikutus sillä on asumiseen. Työpäivän aikana melusta ei usein ole kovin suurta haittaa, mutta esimerkiksi vuorotyöläisen metelin kanssa eläminen koitetaan tehdä mahdollisimman helpoksi.
10. Urakoitsijaa ei tavoita kuin tuurilla
Tyypillinen tilanne: Urakoitsijalla on useita yhtäaikaisia kohteita ja samat henkilöt ovat vastuussa kaikista. Näin oikeiden vastuuhenkilöiden tavoittaminen voi olla enemmän tuurista kiinni, kuin sovituista toimintatavoista.
Ratkaisumme: Meillä urakoissa on niille omistetut tiimit, jotka ovat työajan puitteissa jatkuvasti tavoitettavissa ja heidän yhteystietonsa ovat näkyvästi esillä kaikissa kohteissa, urakan aikaisessa viestinnässä ja verkossa. Viestimme niitä kanavia pitkin, mitkä ovat asukkaille kätevimpiä.