Etähallinta tuo turvaa ja säästöjä – asiantuntija seuraa, jotta asiakkaan arki pysyy huolettomana

Etähallinta tuo turvaa ja säästöjä
Kun kaikki toimii kuten pitää, et sitä välttämättä edes huomaa ja juuri silloin Kantaputken etähallinta tekee työnsä parhaiten.

Etähallinnan asiantuntija Miska Pitkälahti vastaa etähallinnan asiakaspalvelusta sekä vuosihuollon ja etähallintapalvelun myynnistä. “Kun järjestelmä toimii hyvin, asiakas ei huomaa mitään. Se on juuri se tavoite,” Miska summaa.

Mitä etähallinta käytännössä tarkoittaa?

“Etähallinta tarkoittaa sitä, että automaatio mittaa ja tallentaa kiinteistön teknisten järjestelmien tietoja ja asiantuntija seuraa niitä reaaliajassa,” Miska selittää. Seurattavia kohteita voivat olla esimerkiksi lämmitys, ilmanvaihto, vedenkulutus tai lämmön talteenotto. Käytännössä vain mielikuvitus on rajana.

“Etähallinnan avulla nähdään esimerkiksi, jos lämmitystä ei enää tuotetakaan lämpöpumpulla, vaan se siirtyy kalliimmalle varalämmönlähteelle. Silloin puhutaan jo tuntuvista kustannuksista, mutta etähallinnan avulla me voimme havaita asian ja puuttua heti,” Miska kertoo.

Mihin etähallinta sopii?

Etähallinta sopii erityisesti kohteisiin, joissa on paljon tekniikkaa, esim. lämpöpumpputekniikkaa. Tällaisia ovat vaikkapa maalämpökohteet ja kohteet, joissa on lämmön talteenotto. Kantaputken valvonnassa on tällä hetkellä sekä asuintaloja että yritysten tuotantotiloja.

“Vain mielikuvitus on rajana siinä, mitä voidaan valvoa. Jos järjestelmä tuottaa dataa, sitä voidaan seurata,” Miska sanoo.

Säästöä, toimintavarmuutta ja nopeaa reagointia

Etähallinnan avulla voidaan havaita poikkeamat ennen kuin ne ehtivät kasvaa ongelmiksi. “Jos esimerkiksi maalämpöpumppu pysähtyy eikä sitä huomata ajoissa, suuremmissa kohteissa energiaa voi valua hukkaan tuhansien eurojen edestä,” Miska kertoo. Etähallinnan avulla poikkeama havaitaan heti ja toimenpiteet käynnistetään nopeasti.

Palvelun hyödyt asiakkaalle ovat konkreettiset:

  • Toimintavarmuus – järjestelmät toimivat kuten pitää
  • Energiatehokkuus – säästetään energiaa ja rahaa
  • Nopea reagointi – viat havaitaan ja korjataan nopeasti

“Etähallinta ei näy, mutta sen vaikutukset tuntuvat – tai paremminkin ne jäävät tuntumatta, kun ongelmat eivät pääse edes syntymään,” Miska tiivistää.

Yhteistyö ja viestintä on kaiken perusta

Etähallinta ei ole vain teknistä valvontaa, vaan myös yhteistyötä ja asiakaspalvelua. Kantaputki pitää asiakkaansa ajan tasalla muun muassa vuosihuoltoraporttien ja tarvittaessa reaaliaikaisen yhteydenpidon kautta.

“Yksi käytännön esimerkki, jossa nopea reagointi toi ison hyödyn: patteriverkoston paine alkoi laskea nopeasti. Näimme sen etähallinnan kautta ja toimimme heti. Vuoto saatiin tukittua nopeasti ja lämmitysjärjestelmä takaisin toimintaan,” Miska muistelee.

Tulevaisuus on valvottu

Miskan mukaan etähallinnan rooli tulee kasvamaan entisestään. Tekniikka kehittyy jatkuvasti ja samalla asukkaat, taloyhtiöt ja yritykset haluavat siirtää entistä enemmän vastuuta järjestelmien toimivuudesta asiantuntijoille. Siihen me Kantaputkella olemme valmiita,” Miska sanoo.

Etähallinta on kuin hyvä vartija, näkymätön silloin kun kaikki on hyvin, mutta heti paikalla kun tilanne sitä vaatii.

Kiinnostuitko etähallinnasta?

Jos haluat varmistaa kiinteistösi teknisten järjestelmien toimintavarmuuden ja säästää samalla aikaa, rahaa ja energiaa, ota rohkeasti yhteyttä meihin.

Katsotaan yhdessä, miten Kantaputken etähallinta voisi auttaa juuri sinun kohteessasi helposti, asiantuntevasti ja huolettomasti.

Ota yhteyttä meihin tai tule käymään!

Jaa artikkeli

Tiivistelmä

Evästeiden käytön ensisijaisena tarkoituksena on parantaa ja mukauttaa vierailijan käyttökokemusta sivustolla sekä analysoida ja parantaa sivuston toimivuutta ja sisältöä. Evästeiden avulla kerättyjä tietoja voidaan myös hyödyntää viestinnän ja markkinoinnin kohdentamisessa sekä markkinointitoimenpiteiden optimoinnissa. Evästeiden avulla kerättävillä tiedoilla ei voida tunnistaa yksittäisiä käyttäjiä.

Evästeiden avulla saatua tietoa voidaan liittää käyttäjältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin tietoihin, esimerkiksi käyttäjän täyttäessä lomakkeen sivustollamme.